Pages

Saturday, September 10, 2011

actuallay aku ni baru nak belaja menulis blog..blog ni ..cerite2 dlm ni pun bukan niat unt dpromosi pd org tp just untuk dkongsi..agar dpat mmbantu..lagipun bukan sume org bace pun ..walaupun dlm dunia ni ade bjuta maknusia tp yg bace entah 2/3 atau mungkin hanya yg buat ni je yg le bace hahahaha..

tp mungkin aku akan brkongsi pengalaman hidup x kire lah diri aku sendiri ke..org len ke..or maybe akan ade cerite2 rekaan @berite2 trgempar

ape yg akan jd ngan blog ni tengok ahh nnt.. jom same2 kite menganalisis..

aku ni sorg student matrikulasi perak yg langsung x aktif n agak pendiam..tp sbnarnyalahkn aku sndiri x tau nape..aku boleh berubah skang nii..dulu time sekolah  oooowiiihh..bukan main aktif  klau boleh aku nk joint..tp x pe lah..segale yg dh kite lalui tu pasti jd sejarah yg mengajar ilmu yg pling brmakne dlm hidup kite ..

as student kite jgn lah jd sorg yg pasif sbb 2 adlh penyakit yg brbahaya..
tambah lagi kite ni sorg pljr muslim lagilah kite tunjukkn contoh trbaik pd org len..
pngamalan islam tu sangatlah penting..
tulah yg akan mnjd saksi waktu prtimbangan amal kat akhirat nnt..
may Allah always save us in His protection..

bile jd x aktif pasti kite banyak buang mase ngan mende sia2..
therefore maksiat tu mudah dekat ngan diri kite..
student mmg lah nak kene belajar
nak kene skor exam
nak kene siapkan homework,assignment n so on..
tp sume tu x leh jd alasan unt  kite x tlibat ngan activity luar..

ok lah..
malaysia student..
buatlah ape2 yg sesuai ngan korang..jgn buat mende yg sia2..

yakin ngan bantuan allah sentiase ade dsekeliling kite..
brusahe unt capai yg trbaik..
ingat doa adlh senjate kite
usahe adlah latihan kite..
practise make perfect..

No comments:

Post a Comment